dimarts, 4 de novembre del 2008

La dieta dels colors


Knorr llença una nova línia de cremes o sopes o com li vulguis dir i se’ls acudeix la genial idea (per què sona irònic quan ho dic de tot cor?) d’associar cada crema a un color i a un benefici per a la salut.

Això, que pot semblar una anada d’olla té la seva base. Es veu que és cert que les verdures, segons els colors són més bones per a una cosa o per a una altra. Com a mínim és el que m’han fet creure els del DIR i els del Consum amb les seves revistes on insisteixen compulsivament en què tal mes mengi verdures verd fosc i d’altres, vermelles plenes de licopè o taronges amb betacarotè.

El fet és que ahir vaig veure l’anunci d’aquests nous productes i ràpidament vaig fer un bot del sofà (literal) i em vaig conectar al web Come en colores.

És una pàgina on a més dels beneficis funcionals d’aquests aliments també t’expliquen curiositats sobre els colors, els seus significats, etc. Una mica com la incompresa Colors en sèrie que van fer en el seu dia al 33. Una sèrie que, em fa l’efecte, preveien que havia de va ser un èxit d’audiència i progressivament va ser relegada a horaris cada cop més intempestius. I va ser una gran llàstima.

Tot i així el meu company de pis i jo en seguim sent-ne uns grans fans i ja hem planificat uns quants sopars temàtics on (re)veurem un capítol de cada color i farem un sopar a base de la corresponent sopa i el que trobem que hi combini. Algú més s’hi apunta?

Us deixo amb el capítol del verd i marxo a comprar una Crema Verde de carbassó, espinacs, pèsols i bròquil. Bon profit!

Edu3.cat

2 comentaris:

Habibi ha dit...

Amb tot el respecte, penso que això és un element comercial com qualsevol altre.
Si et pares a pensar, la color-teràpia o la dieta dels color no és més que un retorn a la natura, però en aquest cas a una natura de plàstic.
Com a norma general, el aliments que tenen més o menys el mateix color tenen la collita més o menys alhora. Així que, si vols que et digui la veritat, et recomano que et compris un Celendari de Pagès i que mengis el que està en temporada. Serà quasi el mateix efecte.

Ara, sobre Colors en Sèrie... una gran pena, jo mai l'enganxava perquè mai savia a quina hora era. Hi ha manera de descarregar-se els episodis?
Al sopar... jo m'apuntaria, i tant, molt interessant.
Coneixes l'artista Antonio Miralda? És un artista que fa o feia happenings jugant amb el menjar i el color. Molt interessant. Fa uns anys vam fer al meu poble un happening amb inspiracions miraldianes.

Sincerament penso que les empresses juguen molt amb aixó de la dieta venent-te coses que no necessites (bífidus) ja sigui perquè ja estan en el teu organisme o perquè sempre han estat al producte en qüestió.

El que més em posa dels nervis ara mateix és el nou anunci de Solán de Cabras: Has comido la pieza de fruta de hoy? pues mira, Solán de Cabras ha cogido una manzana, la ha liquado, le ha metido aditivos innecesarios para el organismo, te la ha metido en un bote de plástico que ha contaminado en su producción, y te la vende por €3, muchísimas veces más caro que la manzana original, sin tener en cuenta que las manzanas las hemos comprado a empresas pequeñas que nos las han vendido con lo que hemos exigido.

Com m'enrotllo...
Perdó

Salut!

Guillem Carbonell ha dit...

Hola Arnau. He arribat al teu blog per casualitat, buscant crítiques als "Nois d'Història". L'aniré mirant de tant en tant. Et convido al meu, és de cròniques de Barcelona i una mica de tot, a veure si t'agrada i també el visites de vegades ;D www.guillemcarbonell.cat