Complot és "la escuela de creativos hecha por creativos". I cada 15 dies fan una xerrada en la qual conviden a algun professional del sector per a què expliqui alguna cosa. Una espècie de creative saraos, vamos.
Hi he anat ja uns quants cops i la veritat és que, com tot, sempre depén del convidat. D'uns són molt teòrics. D'altres són molt buits. D'altres, interessants i, a més, divertits, com és el cas de la xerrada del passat divendres amb l'Allan Batievsky. Actualment és realitzador a Álamo Films, però aquest home ha estat copy, director creatiu, economista i està una mica pirat. (Dit amb carinyo, eh, perquè em va encantar).
Top 5 de curiositats que va explicar.
1) L'anunci del memorable Superdiscofashion havia de ser un homentage al landisme i s'havia de gravar a Benidorm. Seva va ser la idea de canviar la localització a Itàlia i de fer el càsting entre els habitants del poble.
- Necesitamos a alguien con aspecto de DJ. ¡Que me traigan a todos los Dj's de la zona!
- Solo hay uno.
(I aquest va ser el protagonista)
Hauria triomfat tant l'anunci amb les cançons que tenien pensades des d'un principi?
Conclusió de tot? Deixeu participar i aportar més als realitzadors i sortiran millors resultats. Segur.3) Els anuncis de Telepizza també són de la seva productora. Com que últimament no miro la tele perquè estic enganxadíssim a LOST, només havia escoltat algunes falques a Spotify (com la de "soy novia celosa nosequé nosecuántos/ se encuentra un tanga en mi coche y le da por pensar mal..."). Ja aquesta i la del piercing em semblaven bones, però els spots són ja absolutament surrealistes, passats de voltes i certament provocatius. Però com deia l'Allan, incluso los censores están en crisis.
4) Tot i que en cas de l'anunci de Bocatta, també seu, sí que el van acabar retirant. M'extranya que l'SGAE, per exemple, no digui res dels de Telepizza i, en canvi, sí que retiressin aquest spot:
5) En fi... l'altre moment memorable va ser l'explicació amb el powerpoint del procés que se segueix des de l'encàrrec d'un spot fins que s'entrega al jefazo (com deia el Batievsky). Hilarant a no poder més la descripció de les pors dels departaments de marketing, la dependència de la investigació per prendre una decisió purament creativa, la importància de la dona del jefe per l'aprovació o no d'una campanya...
2 comentaris:
Que gran, m'han agradat molt!
Jo podria anar a una d'estes conferencies?
Doncs com he posat al mail cada divendres ens reunim molta gent per veure el capítol junts i aplaudir alguna frase de Locke/Ben o insultar a Jack.
Seria interessant que et deixesis caure l'amibient es molt acollidor i aixi fem un primer contacte persona a persona no creus?
Molt molt bona l'entrada.
Publica un comentari a l'entrada